Vacanta in BALI | Ep.1

După mai bine de 24H de călătorit am aterizat în Bali. 3 ore până la aeroportul din Budapesta, 5.30 ore de zbor Budapesta – Doha, 9.30 ore de zbor Doha – Denpensar si încă 1.30 până la prima noastră cazare din Ubud, Bali – D Legon Luxury Villas.

După cum vedeți, drumul a fost lung, cel mai lung drum făcut până acum. Am zburat cu Qatar și serviciile au fost ireproșabile. Drumul a fost pe atât de grozav pe cât poate fi un zbor lung de 15 ore. Am plănuit vacanța singuri, fără ajutorul vreunei agenții. Am căutat cele mai bune oferte de preț pentru zbor pe google flights și le-am cumpărat cu vreo 3 luni înainte.

Cea mai dificilă parte a fost găsirea cazărilor. Timp de 2 săptămâni am stat zilnic cu ochii pe Booking și AirBnb pentru a găsi cele mai potrivite cazări. În cele din urmă am ales o vilă privată – D Legon Luxury Villas, Ubud – care a fost grozavă din toate punctele de vedere. Am fost 4 persoane și ne-am dorit să avem vila noastră cu piscină privată și view spre lanurile de orez, așa că Villa D Legon a îndeplinit aceste condiții. Nota 10 la fiecare capitol: de la locație, la mâncare, curățenie, amabilitate.

Prima noastra casă din Bali era localizată la aproximativ 5 – 10 minute de mers cu scuterul de centrul Ubud. Încă din cea de-a două zi am închiriat scutere și am decis ca asta este cea mai potrivită modalitate de transport în Bali – și cea mai ieftină. Recunosc că mi-am învins o mică frică urcându-mă pe scuter, pentru prima dată în viața mea, într-un oraș cu totul nou unde nimic nu se asemăna cu Europa. A fost însă o experiență superbă și vă recomand cu tot dragul să alegeți această modalitate de transport, în Bali. După 2 zile deja eram ca și acasă pe străzile din Ubud și parcă ne-am fi născut pe scuter, haha.

Vacanta in BALI_Iulia Andrei

Ce am vizitat în primele zile în Bali?

1. Monkey Forest Sanctuary

Era no.1 pe lista noastră de must-see. Am auzit și citit atât de multe despre acest loc, încât recunosc că am mers acolo setată cu anumite preconcepții. Fără să știu, citind toate prostiile din online, am dezvoltat o frică de aceste ființe superbe și am fost efectiv îngrozită de ele. Vă recomand să nu dați crezare la tot ce găsiți în online. În realitate, Monkey Forest, este un loc divin, iar maimuțele sunt niște creaturi inteligente, superbe… și șmechere cât cuprinde. A fost o experiență absolut grozavă să fim atât de aproape de ele, să ne plimbăm prin mediul lor natural și să le admirăm în toate splendoarea, de aproape. Sunt câteva reguli care trebuie respectate: să nu le hrăniți, să nu le atingeți și să nu umblați cu alimente la vedere, însă în afară de asta, relax and enjoy! Data viitoare când ajung în Bali, sigur voi fi o prietenă mai bună pentru maimuțici.

Bilete se pot achiziționa de la fața locului, însă vă recomand să mergeți cât de devreme se poate, ca să evitați aglomerația de la intrare.

2. Campuhan Ridge Walk

Sigur știți acest loc de pe Instagram. E un traseu lung prin inima junglei… ireal de verde și de frumos. Merită vizitat!  Am fost de 2 ori aici pentru că în prima zi ne-a prins o ploaia, așa că am decis să revenim a2a zi la răsărit. La 5.30 dimineața am fost prezenți să vedem răsăritul, dar, din păcate, nu am prins mare lucru. Cu toate acestea, am fost aproape singuri pe traseu si a fost senzațional. După ora 7.30 începe să se umple locul de turiști și sportivi care vin să alerge de dimineață, așa că ne-am bucurat de câteva minute de singurătate și am tras câteva cadre superbe cu drona (vedeți vlogul).

E gratis, așa că treceți-l pe listă neaparat! Singurul lucru care se plăteste sunt swing-urile, asta în cazul în care vă întrebați unde se găsesc acele leagăne frumoase cu view spre junglă. Le găsiți cam peste tot în Bali, însă un unele locuri se găsesc la prețuri mai bune decât în altele. Vă recomand să încercați The Swing de pe Campuhan Ridge Walk.

3. Goa Gajah

Tips: Ca să aveți acces în anumite temple, trebuie să fiți acoperiți. Vă recomand să nu cumpărați materiale de la negustori plasați înainte de a intra în templu – produsele sunt extrem de scumpe și în multe situații înainte de intrarea în temple se oferă pe gratis materiale lungi care să vă acopere. Noi ne-am luat o mică, mare țeapă când am dat 90 lei pe 2 bucăți de material, când le puteam lua pe gratis de la intrarea în templu.

Goa Gajah este un templu minunat, dar ce m-am impresionat cel mai tare a fost grădina uriașă din spate. E o grădină naturală, super wild cu o vegetație bogată – W O W! Am mers totuși la mijlocul zilei și am prins o căldură infernală, așa că vă recomand să o vizitați dimineață, dacă e posibil.

La anumite temple, se plătește intrarea. Aici am plătit o mică taxă.

4. Tegallalang Rice Terrace

Un loc reprezentativ pentru Bali. Am rămas muți de cât de frumos se văd terasele de orez, de sus. Unul dintre cele mai frumoase locuri pe care le-am văzut în Bali, iar aici intrarea e gratis. E efectiv un traseu prin lanurile de orez, frumos amenajat. Cuvintele sunt de prisos, așa că vă invit să urmariți vlogul pentru a vedea exact despre ce vorbesc.

5. Tirta Gangga

Situat la polul opus al inusulei față de Ubud. Aici am găsit acel templu faimos unde turiștii pot hrăni peștii din fața templului. Un loc superb care merită vizitat. Drumul până aici a fost destul de lung pe scuter, aproximativ 2.30 ore, însă cu siguranță a meritat!

Aici se plătește o taxă de intrare.

6. Lempuyang Temple

Aici se găsesc acele uși faimoase prin care se văd norii, pentru că acest templu este situat undeva pe un munte. Drumul până la el este destul de greu, mai ales pe scuter, dar view-ul merită! E tot în localitatea Abang, precum Tirta Gangga, așa că dacă plănuiți să vizitați Tirta Gangga, vă recomand să dați o fugă și până la acest templu. Este la aproximativ 30 de minute cu scuterul de Tirta Gangga. Aici e obligatorie ținuta și se plătește o taxă de intrare sub forma unei donații (dați cât considerați).

Totodată, fiind un loc faimos pe Instagram, am descoperit aici o coadă lungă de aproape 2 ore pentru a face acea poză renumită între ușile templului.

Urmează episodul II cu noi locații pe care le-am vizitat în Bali, așa că stay tuned!