In Travel

De ce sa vizitezi #COVASNA_Iulia Andrei

Weekend-ul trecut am avut plăcerea să vizităm un loc cu totul nou pentru noi și anume Covasna. E cu adevărat plăcut și interesant să fii turist în țara ta și să descoperi locuri noi, minunate, bucăți rupte din rai.

Am acceptat invitația celor la Travel Communication Romania de a descoperi această parte a țării, drept urmare, iată-ne în prima noastră oprire – Sfântu Gheorghe. Aici am luat masa la un restaurant cu vechime și renume – Pivnița. Pălinca și goulash-ul specific unguresc ne așteptau pe mese.

Am continuat expediția în centru orașului unde avea loc Festivalul Kürtőskalács-ului. Anul acesta cei din Sfantu Gheorghe s-au organizat în a pregăti cel mai lung Kürtőskalács din Europa – 14 m de Kürtőskalács gata să fie savurat de spectatori și participanți. Am pus și noi mâna la treaba, ne-am meritat bucațica de Kürtőskalács și am continuat călătoria.

De ce sa vizitezi #COVASNA_Iulia Andrei

Am ajuns în cele din urmă într-un loc la care visam de ceva vreme – Balvanyos Resort – un resort absolut superb situat în inima munților, departe de agitație și gălăgie. Acesta a devenit casa noastră pentru următoarele 2 nopți. Balvanyos Resort pune la dispoziția oaspeților un SPA uriaș cu piscine atât interioare cât și exterioare, saune variate și o mulțime de activități în aer liber – pentru cei mai curajoși vizitatori!

Camerele sunt spațioase și moderne, însă nimic nu întrece view-ul. Resort-ul pune la dispoziție 3 restaurante superbe. Întregul resort are un design minunat, exact pe gustul meu. Mâncarea este absolut delicioasă, micul dejun variat și cafeaua bună!

Cea de-a doua zi am vizitat Muzeul Farmaciei din Târgu Secuiesc, iar mai apoi am făcut un mic popas dulce la Atelierul de Turtă Dulce – o afacere de familie, transmisă din generație în generație. Acestea sunt două dintre locațiile pe care vă recomand să le treceți pe listă dacă aveți drum prin Covasna.

Un alt loc frumos de trecut pe listă este Muzeul Pal Haszmann din Cernat – un muzeu superb cu o colecție impresionantă de peste 8000 de piese dintre care amintim: colecția de ustensile, de țesături, de sculptură populară, de arheologie, de utilaje și mașini agricole.

Bineînțeles că nu puteam să trecem prin Covasna fără să vizităm un conac… nu degeaba o denumim si #TinutulConacelor. Am luat masa la Conacul Gaal din Dalnic. Aici am pus umărul la treabă și am mai făcut vreo 4-5 Kürtőskalács.

Am încheiat ziua cu relaxare la SPA-ul de la resort.

De ce sa vizitezi #COVASNA_Iulia Andrei

Ultima zi am ajuns și la Baile Fetelor Apor, la doar 10 minute de mers pe jos de la resort-ul Balvanyos – un loc cu totul special în România, care merită vizitat, atât datorită beneficiilor pe care le are asupra sănătății, cât și a frumuseții zonei. Baile Fetelor Apor sunt practic niște mofete umede și ușor accesibile, așadar nu este nevoie de ghid pentru a ajunge aici.

Ultimul loc vizitat, dar unul dintre cele mai spectaculoase a fost Lacul Sfânta Ana și Tinovul Mohos. Dacă ajungeți în această zonă trebuie neaparat să treceți și pe la Lacul Sfânta Ana – singurul lac vulcanic din România. A fost prima oară când am ajuns aici și am fost fermecată de frumusețea naturii încă din prima secundă. Totodată, pentru cei mai activi vizitatori, menționez că veți putea descoperi Lacul Sfânta Ana și împrejurimile pe biciclete electrice, puteți face SUP chiar pe lac sau îl puteți explora cu bărcuțele.

Adevărul este că 2 zile nu sunt suficiente pentru a explora #Covasna. Sunt atât de multe locuri frumoase în România care merită vizitate, iar Covasna sigur este unul dintre acestea. Cu siguranță ne vom reîntoarce pentru un Kürtőskalács delicios (cel mai delicios!) și câteva zile de relax la SPA-ul Balvanyos.

Love,
Iulia A.

* Revenim in curand cu un video cu intreaga experienta